OMI Team Cup - toppen af dansk tennis spiller i Holte

Holte Tennisklubs cheftræner, 45-årige Henriette Kjær Nielsen, har i sin tid gjort en markant landsholdsfigur i doubleregi. Henriettes hjerte banker stadig for doublespillet, og sammen med Holte Tennisklubs sponsor, OMI, står hun bag OMI Team Cup, som løber af stablen på torsdag den 14. maj (Kr. Himmelfart) og fredag den 15. maj på Carlsmindevej.

OMI Team Cup er målrettet toppen af danske seniorspillere, og blandt andet den senest kårede danmarksmester Philip Ørnø og finalist Mai Grage er blandt de tilmeldte i turneringen. Holte er selv repræsenteret ved Frederikke Uhrskou, som for få dage siden spillede sig i semifinalen i ”GPS”, en af landets sværeste turneringer. Hendes overmand, Karina Ildor, deltager ligeledes i turneringen ligesom flere unge spillere, som satser på tennissen. Program og deltagere kan ses på Holte Tennisklubs hjemmeside.

Præmiesummen i OMI Team Cup er – via villige sponsorer, OMI samt JHTransport,  imponerende 40.000 kr. Lyngby Porcelæn, Twilling, MAXGRUPPEN, Castus, Fila og HEAD støtter også flot op om turneringen med diverse produkter og præmier.

Kampformatet er sjovt og atypisk med ”Mini-holdkampe”, som afgøres via to singler og en potentielt afgørende doublematch.

”Det er i double, spillerne for alvor lærer at tænke sig om rent taktisk. Bare det at skulle kommunikere med en makker bevirker, at forståelsen for spillet øges. Man snakker de enkelte bolde igennem og lægger en plan,” siger Henriette Kjær Nielsen. Derudover vil der af samme grund indgå et sjovere og mere socialt element end i de mere traditionelle turneringsformer, hvor coaching af makkere er tilladt på banen.

Der vil være café, så publikum kan købe mad, kaffe/kage og drikkevarer, mens de på Holtes pragtfulde anlæg nyder udsigten til dansk tennis, når det er allerbedst.