Hvor tæt, flot og ærgerligt kan det lige være!

Efter sidste forårs- og indledende puljekamp mod Lyngby, kan Holtes 1. hold i damerækken konstatere at de liiiige mangler et enkelt sæt eller højest to for at ha’ sikret sig overlevelse i landets bedste række elitedivisionen. Efter endnu et uafgjort resultat har de deltagende Holte-piger klart bevist, at de absolut er ligeså gode som Lyngby, HRT og ATK, da samtlige af Holtes kampe er endt 3-3. Men gældende regler og afgørelse om hvilke klubber, der går videre har gjort, at Holte mangler et sæt til trods for en bedre sæt-score mod NETOP HRT, som nu er sikret og skal spille mellemrunde om at komme i medaljespillet. Tættere på kan man næsten ikke være.

Men trods ærgrelse skal holdet roset for flotte og tapre indsatser trods diverse skader, sygdomsafbud og ikke mindst kampe spillet med krampe i benet. Kramperamte Michala Hedelund kæmpede sig til sejr i sin single med stor hjælp fra tilfældigt fremmødte ”hepper” Marianne, som kunne yde fysioteopeut assistance under kampen i bedste WTA-stil.

Flot er det at være spiller på Holtes hold.

Og ikke nok med det, så spillede hun endda yderligere en double sammen med Frederikke Uhrskou, hvor de sammen lavede årets comeback i et sæt (med no-ad), hvor de var bagud 5-0 i partier samt 0-40 hele to gange. Dvs. 2 x 4 stk. sætbolde i træk til modstanderne, men alligevel sætsejr med 7-6 til Holte-pigerne, SÅDAN skal det gøres når man er bagud og den sidste bold ikke er tabt endnu.

ALLE der indtil videre har deltaget på 1.holdet har ydet en kæmpe indsats og NU gælder det så om at kæmpe kampen i holdets nye”nedryknings-pulje”, som spilles d. 16. og d. 23. August mod Århus 1900 og Skovbakken. Hjemme- og udebane er endnu ikke annonceret, men pigerne får hjemmekamp, håber vi selvfølgelig på MANGE fremmødte Holte-medlemmer til at heppe på holdet og pigerne. De får virkelig brug for det, da der nu spilles om ”vælger-rækkefølgen” i forhold til HVEM der d. 6. Sept skal spilles mod i den endelige play-off kamp om at forblive i elitedivisionen til næste år. Med næst flest point samlet i to stk. puljer og negativ score på bare ét sæt, ville det mere end synd for pigerne, hvis nedrykning bliver en kendsgerning efter d. 6. Sept.

Men lige meget hvad, så slipper de andre klubber ikke uden kamp, det er helt sikkert, - for det er nogle utrolig flot fightende senior-piger vi har i Holte Tennisklub. Svært ikke at være stolt af dem som træner.

Og stort tillykke til Caroline og Frederikke med huerne, som I også lige fik tid til at score.