Holte Tennisklub udbyder hver sæson juniortræning fra 4 - 18 år, som man fra sæson til sæson kan tilmelde sig på "Event" i henholdsvis Marts og August måned, afhængig af ude- og inde- sæson.

Holte Tennisklub tilbyder:

S-træning: Softrræning med rød bold for klubbens ny-startede, typisk i alderen 4 - 9 år. Der niveau- og alders-inddeles i denne gruppe.

A+B+C -træning: Træning med henholdsvis orange, grøn og gul bold afhængig af alder og niveau. Dette være sig ny-startede, mellemøvede og  øvede spillere og typisk i alderen 9 - 18 år. Der niveauinddeles altid hold i forhold til de tilmeldte, typisk i tidsrummet kl. 14-18  Mandag, Tirsdag, Onsdag og Torsdag. ALLE spillere har mulighed for at tilmelde sig 1-2 gange om ugen i type træning.

C-træning: Træning for klubbens hold- og turneringsspillere, som har mulighed for at vælge op til 3 gange træning ugentligt. Dette er dog helt op til den enkelte. En C spiller kan sagtens komme på turneringshold 1 eller 2 gange om ugen også, - i så fald skal man tilmelder sig til ABC1 eller ABC2 -træning, hvorefter Cheftræneren udtager spilleren til øvet hold.
Der niveau-inddeles i denne gruppe og alle skal helst spille både "lige, op og ned" så vidt muligt. Træning typisk i tidsrummet kl. 14.00 - 18.30 Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag og Fredag. Enkelte spillere udtages af cheftræneren derudover til deltage på klubbens seniortræning. C spillere kan tilmelde sig 1-3 gange om ugen efter eget ønske.

C + træning: Træning for spillere, som ligger relativt højt på den danske rangliste og deltager i minimum 8-10 turneringer årligt samt deltager fast på et eller flere af klubbens junior- og evt. senior-hold. Der niveau-inddeles i denne gruppe og alle skal helst spille både "lige, op og ned" så vidt muligt. Der trænes typisk i tidsrummet kl. 14.00 - 18.30  Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag og Fredag. Spillerne kan udtages af cheftræneren til at deltage på klubbens seniortræning. Trænerteamet udtager relevante spillere fra C-tilmeldingerne til denne træning.

For at blive taget i betragtning til C+ træning, skal man opfylde følgende betingelser:

1. Møde positiv og klar til sin træning med fyldt vanddunk m.m.
2. Deltage koncentreret på træningen med intention om at rykke sit niveau teknisk, taktisk eller/og mentalt.
3. Varme op minimum 15-20 minutter. inden træning.
4. Strække ud minimum 15-20 minutter. efter træning.
5. Deltage i div. fysisk træning enten i klubben eller efter træneraftale / ugeprogram.
6. Være turneringsaktiv 8-10 x årligt.
7. Deltage og prioritere et eller flere af klubbens junior- eller/og senior-hold.
8. Være en god klubkammerat og træningsmakker.
9. Have gode turneringsresultater matchende ranglisteplacering, årgang og udvikling.
10. Melde afbud i tilfælde af fravær.

Tilmelding til Træning sommeren 2016 ligger under på "Event / Tilmelding".