11 flotte medaljer til Holte i SM (Sjællandsmesterskaberne)

Sjællandsmesterskaber udendørs er lige afsluttet og Holte snuppede hele 11 medaljer i alt, hvoraf de 2 var Guld og de resterende 9 var flotte bronze-medaljer.

I U12 pigedouble kat.1 overraskede Mille Hoffery og Emma O. Rasmussen ved at slå et godt seedet par ud med fantastisk samarbejde og doublespil. Det ligner for alvor noget nu, når de to piger er på banen sammen, og efter endnu en sejr samt en flot semifinale trods nederlag, modtog pigerne en meget fortjent og flot Bronze-medalje.

Det samme kan sige på U12 drengesiden i kat.3, hvor Jacob Wilmann ligeledes slog en seedet spiller ud og flere gode sejre, efter en fin fight i semifinalen dog måtte se sig slået til sidst. Men en meget flot og fortjent Bronze-medalje til Jacob, som har fået en rigtig god start på sin nye sæson, som ”ny” turneringsspiller.

Også i U14 var der medaljer at hente, da Camilla S. Müller og Marie-Leonora ligeledes måtte se sig slået i semifinalen, men dog først efter en meget tæt kamp med flere tabte sætbolde i første sæt, som måske godt kunne ha’ ændret det endelige resultat, hvis de havde snuppet en af dem.  Så også meget flotte Bronze-medaljer til pigerne. Ligesom det også i U14 kat.4 drengerækken lykkedes Kristian Koggersbøl at spille sig til semifinalen og modtage en Bronze-medalje her. God sæsonstart også på drengesiden, det er gode tegn for fremtiden.

På den lange bane må målsætningen for en klub jo også være at ende op med gode seniorer, og dét må man da sige er lykkes Holte temmelig godt. Klubben er efterhånden godt ”vant” til medaljer på damesiden, men denne gang var det skam herresiden, som shinede lidt. ;-)  .. Mathias Olsen fik sat en god kurs og udnyttede sin lodtrækning og mulighed for at spille sig i semifinalen i single i mesterrækken, hvor han dog til sidst måtte bøje sig mod en dygtig Gentofte spiller. Men en super flot Bronze-medalje til Mathias. Det var dog ikke helt nok, for samme Mathias og ligeledes Holte-spiller Jonathan Hannestad gik hele vejen i mesterrækken i herredouble og snuppede dermed Guldet hjem til sig selv og dermed også Holte. Rigtig godt gået drenge.

Sidst med ikke mindst har tennis jo den fantastiske egenskab at man kan bruge den på en endnu længere bane tidsmæssigt end bare nogle få år, så det er med stor glæde at Holte også har modtaget 2 Bronze-medaljer i damedouble i 45+ rækken, hvor Pernille Uhrskou og Lone Mærsk Møller spillede sig frem til semifinalen sammen.

Alt i alt et rigtig fint SM for Holte Tennisklub, som nu i årevis har fået en to-cifret medalje-høst til SM, og endda til spillet af mange forskellige spillere, hvilket jo viser en god bredde på spillersiden. Det må siges at være temmelig stabilt gået af klubben og ikke mindst spillerne, som jo er dem, der arbejder for det på træningsbanen.

I ønskes alle et stort TILLYKKE med de flotte medaljer.

Stolte træner-hilsner

Henriette